09 April 2011

beza dulu dan kini..

:::Terima Kasih:::

Cikgu2 dilupakan bila anak dpt keputusan cemerlang.....hanya anak dibanggakan, dicium dan dipeluk. Cikgu tidak pernah mengharapkan apa2, cukuplah cuma sekadar ucapan dr bibir manis si ibu atau si bapa amat sukar hinggap pd halwa telinga cikgu2 kini. Namun, bila anak2 MALAS...KEPUTUSAN TERUK, cikgulah yg kena hentam serta jadi topik hangat harian mrk di depan rumah dan di kedai2 kopi...inilah sikap manusia yang tidak mengenang budi. Renung2kan...cikgu2 telah banyak berjasa kpd kita semua.

01 April 2011

Confirm Masuk Syurga

:::Pakai Serban:::

"Cikgu, org yg pakai serban nie kuat agamanya," kata murid aku.

"Cikgu tak pakai serban kenapa?" tanya murid aku.

"Cikgu cukup tak sembahyang?," soal murid aku. Maka yg lain2 pun sibuk mengiakan yg pakai serban nie orangnya kuat agama.

Berdesing telinga aku ngn bdak2 nie...makin hari makin memandai-mandai dan bukannya pandai.Aku dah ckp dah sblm nie jgn suka main2 dgn agama kalau tak tahu. Suka2 jer menilai org.

"Awk ingt pakai serban tu CONFIRM MASUK SYURGA ker?" balas aku.

"Kalaulah pakai serban tu boleh jamin saya masuk syurga, esok jugak sy pakai!"

"Kan sy dah ckp, jgn menilai seseorg melalui luarannya. Sblm ni awk suka2 jer mengatakan itu haram...ini halal...apa nk jadi dgn awk semua nie?" soal aku.

"Kita perlu bersederhana, Agama Islam tak pernah menyusahkan penganutnya. Org yg FANATIK agama jer sanggup menyusahkan diri sndiri," kata aku.

Aku mencuri..

:::Agak lama:::
Kali ini mungkin aku terpaksa mencuri masa wpun sekejap. Kalau tak memng akan bersawanglah blog aku nie..harap2 dptlah aku update sekerap yg mungkin wpun tak pjng entrynya. Terima kasih kpd yg slalu/sudi menjengok blog aku yg tak seberapa ini. Tq SEMUA..jmpa lg...Semoga kalian semua terus maju dlm kerjaya masing dan sntiasa dilimpahkan dgn rezeki dariNYA. Amin..