01 April 2011

Confirm Masuk Syurga

:::Pakai Serban:::

"Cikgu, org yg pakai serban nie kuat agamanya," kata murid aku.

"Cikgu tak pakai serban kenapa?" tanya murid aku.

"Cikgu cukup tak sembahyang?," soal murid aku. Maka yg lain2 pun sibuk mengiakan yg pakai serban nie orangnya kuat agama.

Berdesing telinga aku ngn bdak2 nie...makin hari makin memandai-mandai dan bukannya pandai.Aku dah ckp dah sblm nie jgn suka main2 dgn agama kalau tak tahu. Suka2 jer menilai org.

"Awk ingt pakai serban tu CONFIRM MASUK SYURGA ker?" balas aku.

"Kalaulah pakai serban tu boleh jamin saya masuk syurga, esok jugak sy pakai!"

"Kan sy dah ckp, jgn menilai seseorg melalui luarannya. Sblm ni awk suka2 jer mengatakan itu haram...ini halal...apa nk jadi dgn awk semua nie?" soal aku.

"Kita perlu bersederhana, Agama Islam tak pernah menyusahkan penganutnya. Org yg FANATIK agama jer sanggup menyusahkan diri sndiri," kata aku.

No comments:

Post a Comment